Tips & Tricks

Literatuurlijst in Word en dit automatisch beheren

Literatuurlijst in Word en dit automatisch beheren

Bij het maken van een scriptie, essay of andere documenten moet je altijd een verwijzing naar de gebruikte literatuur maken. Doe je dit niet, dan kan jouw document als fraude aangemerkt worden. Microsoft Word heeft de mogelijkheid een literatuurlijst volgens de APA (American Press Assosiation) normen een literatuurlijst in te voegen. Hieronder een beschrijving van hoe dat werkt.

NB voor studenten,
Voordat je dit gebruikt moet u wel eerst kijken naar wat eisen van die jouw opleiding stelt!!!!! Hoe moet het er uit zien?

Bronnen beheren

In Word staat in het Tab Verwijzingen, in de groep Citaten en Bibliogafie staan de knoppen die dit voor jou kunnen realiseren. Hiermee kun je volgens de APA (American Press Assosiation) normen, bronvermeldingen invoegen.
Hieronder de Groep Citaten en Bibliografie.

literatuurlijst1

Allereerst moet je alle bronnen invullen (Bronnen beheren en dan naar het knopje Nieuw)

literatuurlijst2

Citaat invoegen

Als alle boeken en auteurs ingevuld zijn, moet je bij jouw zin (waarin je verwijst naar de literatuur) Citaat invoegen gebruiken.
Hier kun je kiezen uit de door jou ingevulde auteurs. Bij Citaat invoegen worden de auteur en het jaartal tussen haakjes ingevoegd

Voorbeeld:

Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla
Excel maakt het leven mooi want volgens ten Voorde zie je de mensen vrolijker worden. (Voorde, 2011)
Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla Bla bla

Heeft u alle verwijzingen naar de literatuur in uw scriptie staan, dan kunt u onder in het document gaan staan en klikken op Bibliografie;

Kies hier een van de 3 opties.
Voorbeeld: hier staan de 3 opties in het paars.

Nu heb jij jouw literatuurlijst in Word!

literatuurlijst3

Hulp nodig met Microsoft 365?

Microsoft 365 biedt veel mogelijkheden, maar die moet je wel weten. Loop niet vast! Laat ons je verder helpen.

Meer Tips & Tricks

Hulp nodig met Microsoft 365?

Microsoft 365 biedt veel mogelijkheden, maar die moet je wel weten. Loop niet vast! Laat ons je verder helpen.

Samenvoegen met opmaak

Samenvoegen met opmaak !!!! Bij het samenvoegen van een Excel naar een Word document voor bijvoorbeeld brieven, etiketten, email, enzovoorts, wordt de opmaak uit Excel niet

Opmaken als Tabel in Excel

Opmaken als Tabel In Excel kan je een groep getallen opmaken als een tabel. Dit heeft enkele voordelen zoals: Er wordt een consistente opmaak gebruikt.

Een drop-downlijst maken in Excel

Een drop-downlijst  maken in Excel Met een validatielijst sta je een beperkt aantal woorden of getallen toe in een cel, zodat je de inhoud kunt